מבחן קבלה שנקר עיצוב גרפי / תקשורת חזותית

דוגמה למבחן קבלה ללימודי תקשורת חזותית / עיצוב גרפי שנקר

חשוב לקרוא:

סימולציית מבחן הכניסה מבוססת על מבחני הקבלה האמיתיים שנערכו בפקולטה לתקשורת חזותית בשנקר בשנים האחרונות.
מדי שנה עשויים להיערך שינויים בפורמט הבחינה ובהרכב השאלות הנשאלות.
אנו מפרסמים נוסח של מבחן קבלה לדוגמה אשר נכתב ע"י צוות מדריכי המכינה לעיצוב ואדריכלות של ארכיג'וב סטודיו ע"מ לסייע למתעניינים בקבלה ללימודי תקשורת חזותית בשנקר.
במסגרת הלימודים ב- מכינה ללימודי עיצוב גרפי תתנסו בפתרון מבחני קבלה ותקבלו משוב מקצועי אשר יסייע לכם בהתמודדות עם מבחן הקבלה האמיתי.


בחינת כניסה לתקשורת חזותית / עיצוב גרפי – שנקר (דוגמה למבחן קבלה)

 

  • הבחינה מורכבת משלושה חלקים.

  • סה"כ משך הבחינה – 2.5 שעות.

  • יש לרשום שם + ת.ז. ע"ג כל גיליון / מודל.
  •  לפני ביצוע הבחינה יש לוודא כי עומדות לרשותכם שעתיים וחצי פנויות ברצף לביצועה.
  • התחילו כל שאלה בתהליך של חשיבה + סקיצות!
    הנחיות כלליות:
  • ההבעה הדו-ממדית בבחינה יכולה להתבצע בכל דרך העולה על דעתכם: ציור, רישום, סקיצה, פרספקטיבה, או כל דרך אחרת.

  • את הרישומים והשרטוטים ניתן לעשות ביד חופשית או בעזרת כלי שרטוט.

  • ניתן להשתמש בעיפרון רך, מחק, מחדד, עט, עפרונות צבעוניים, טושים או לורדים, פסטלים צבעוניים, סרגל ומחוגות.

 

שאלה 1
משך הזמן: שעה
עליך לרשום את הצילום בשחור – לבן
ניתן לצייר גם רק פרט / חלק מעניין מהתמונה.
הגשה על פורמט A3 בשחור לבן
עבודה בפחם/עפרון.

 

שאלה 2
משך התרגיל: חצי שעה
כתוב סיפור קצר על התמונה שבשאלה 1: מספר משפטים וכותרת.

 

שאלה 3
משך הזמן: שעה
פרשנות אישית לסיפור בדו מימד – ציור, קומיקס, קריקטורה
פורמט: A3
בצבע (לא קולאז')

 

קטע מתוך: שלמה המלך ואשמדאי מלך השדים – חז"ל

כשרצה שלמה המלך לבנות את בית המקדש, ידע הוא שאסור לחתוך את האבנים למקדש בכלי ברזל, ושאל לחכמים כיצד יחתוך את האבנים למקדש?
אמרו לו חכמים: תחתוך עם ה"שמיר" שחתך בו משה את אבני האפוד.
אמר להם: איפה הוא נמצא?
אמרו לו: שאל את השדים.
תפס שלמה המלך שני שדים וכלאם בבית הסוהר עד שיגלו לו היכן נמצא השמיר. אמרו לו השדים: אנו לא יודעים היכן הוא, שאל את אשמדאי מלך השדים.

שלח שלמה המלך את שר צבאו בניהו בן יהוידע עם שרשרת שחקוק עליה שם ה’, ונודות יין וחתיכות של צמר גפן.
הלך בניהו למקום בו גר אשמדאי, באותו מקום היה בור מים. חפר בניהו מתחתיו,
רוקן אותו ממימיו, חפר בור מעליו, שפך בתוכו את היין וסתם את החור בגיזי הצמר. בגמר המלאכה עלה והתחבא על אחד העצים.

כשבא אשמדאי וראה שבור המים סגור ואף אחד לא פתח אותו, פתח את החותמת שעליו, אך לפתע הוא רואה בתוכו יין ולא מים. החליט בדעתו לא לשתות יין שמא ישתכר. לאחר זמן גבר עליו צמאונו ושתה מהיין ונרדם.
באותה שעה ירד בניהו מן העץ וקשר את השרשרת על צוארו של אשמדאי.
כשהתעורר אשמדאי רצה לקרוע את השרשרת במחי יד. אמר לו בניהו: הזהר! שם ה’ חקוק עליה. אם תשבור אותה ימחק שם ה’.
נבהל אשמדאי והבין שהוא בידו של בניהו, הלך אחריו לארמונו של שלמה. בדרך עברו ליד עץ דקל גדול, חכך אשמדאי את גבו בעץ הדקל, ונפל העץ.
עברו ליד בית בנוי – ושוב הפילו אשמדאי.
לא נבהל בניהו מכוחו של אשמדאי והוליכו לארמון שלמה.

בדרך עברו ליד צריף של אשה אלמנה, רצה אשמדאי להרסו והכניס לתוכו את ראשו, התחילה אותה אלמנה לבכות שזהו ביתה היחיד. ריחם עליה אשמדאי וכופף את ראשו להוציאו. כשכופף את ראשו נשברה לו עצם. "ולשון רכה תשבר גרם".

בדרכם פגשו בניהו ואשמדאי עיוור שטעה בדרך. לקחו אשמדאי והחזירו לדרך המלך.
שוב פגשו בשיכור שטעה בדרכו, לקחו אשמדאי והחזירו לדרך המלך.
ראה אשמדאי בדרך חתונה שהיתה בה שמחה גדולה – ובכה.
ראה אדם שביקש מהסנדלר שיכין לו נעלים לשבע שנים – וצחק.
ראה קוסם שעשה קסמים וכשפים – ושוב צחק.
כשהגיע לביתו של שלמה לא קיבל אותו שלמה מספר ימים. לבסוף כשנפגשו אמר אשמדאי לשלמה: איני מבין למה היית צריך לאסור אותי.

בסוף ימיך יקברו אותך בקבר של ארבע אמות ועכשיו אתה רוצה לשלוט על כל העולם וגם עלי?
אמר לו שלמה: אינני צריך לשלוט עליך, רק תאמר לי איך אשיג את תולעת ה"שמיר".
אמר לו אשמדאי: שמיר זה מצוי בידו של שר הים והוא מסרה למשמרת אצל תרנגול הבר שנאמן לו בשבועה. תרנגול זה לוקח את השמיר ומניחה על הרי הסלעים. הסלעים נסדקות ונשברות, מניח תרנגול הבר זרעים של עצים בתוך הסדקים וכך מתיישב העולם.הלך בניהו ומצא קן של גוזלי תרנגול הבר ושם עליהם זכוכית שקופה.
…….(סוף הקטע)

 

בהצלחה !

 

 

חדש! רוצים לקבל משוב על סימולציית מבחני קבלה לאדריכלות ועיצוב?

מבחני הקבלה אינם מבחנים פשוטים, אנו מאפשרים לכם לעבור מבחן סימולציה המדמה מבחן אמיתי (הכולל כ 4 שאלות ונמשך מספר שעות)
ולקבל משוב כתוב על המבחן כולל המלצה לתחומים אותם יש לחזק כדי להצליח בבחינה האמיתית.

אנו מציעים:

  • מבחן סימולציה לקבלה ללימודי אדריכלות
  • מבחן סימולציה לקבלה ללימודי עיצוב פנים
  • מבחן סימולציה לקבלה ללימודי עיצוב תעשייתי
  • מבחן סימולציה לקבלה ללימודי תקשורת חזותית – עיצוב גרפי

מעוניינים? שלחו טופס הפניה בהמשך העמוד וציינו כי הנכם מעוניינים במבחן סימולציה כולל משוב ונחזור אליכם!

 

המלצות המכינה לעיצוב ואדריכלות

למשפחת ארכיג'וב סטודיו,

אני רוצה להודות לכם על תקופה ארוכה ומשמעותית בה הגעתי שבוע אחר שבוע למכינה ונחשפתי לעולם האדריכלות והעיצוב, בשיעורים שהועברו ע"י המורים המצויינים של המכינה.

עם סיום המכינה הרגשתי בשלה לגשת למבחני המיון בבתי הספר כי ידעתי לקראת מה אני הולכת, ידעתי במה אני טובה ובמה אני פחות, נתתי לעצמי לפתוח את הראש לכיווני חשיבה חדשים ומרתקים הרבה יותר, נחפשתי לאדריכלים ומעצבים שונים ולעבודותיהם ושאבתי מהם השראה. וחשוב מכל- הבנתי מה פשר לימודי האדריכלות ומקצוע האדריכל וכך יכולתי לקבל החלטה שלמה יותר לקראת הלימודים.

בתוך כל זה אני חייבת לציין כי האווירה המשפחתית שקיימת במכינה הפכה אותה למעין בית בשבילי. בית שאליו אני יכולה לפנות בכל דילמה, שאלה וטענה ולקבל מענה מקצועי ומיידי.

שוב תודה על הכל!

ליאור אורגד

אחרי שחרור מהצבא חיפשתי כיוון ומצאתי לנכון לפנות לתחום העיצוב שתמיד עניין אותי. אחרי כמה חיפושים הגעתי לשיחת ייעוץ במשרדי ארכיג'וב סטודיו ומיד מצאתי את עצמי מתחבר למקום ולכל הסובב אותו.

כתלמיד בקורס קיבלתי המון, אני יכול לומר שזה גם בזכות התלמידים שהיו סביבי שהיו מוכשרים ובעלי דעה, ובעיקר מהמורים שתמיד היו סבלניים, נתנו חוות דעת ביקורתית אמיתית, לא כדי לרצות את התלמיד, אלא כדי לשפר אותו ולגעת בנקודות החולשה כדי להוציא מקסימום הצלחה בפעם הבאה.

השיעורים עברו בצורה עניינית שכללה תרגילים מעשיים, המון מחשבה והשקעה היו נדרשים והיה חשוב מאוד לכוון גבוה, משיעור לשיעור חל שיפור בצורת המחשבה ודרך ההתבטאות שגם היא קיבלה אופי מיוחד משלה. שיעורי הבית היו רבים והיה שווה להשקיע בהם כיוון שזה באמת מה ששיפר את הביצועים. המתכונת של שיעורי בית וביקורת בכיתה על השיעורים עובדת נהדר ומניבה תוצאות טובות.

מנקודת מבט של בוגר המכינה אני יכול לומר שאני מצאתי כיוון בזכות ההשתתפות שלי במכינה, כיוון שהוא לא עיצוב פנים/תקשורת חזותית/אדריכלות וכו' אלא בתחום הרישום והציור הדיגיטלי והייתי מאד מרוצה מכך.

סגל המורים רציני, סבלני, יודע להכווין, בעל נסיון רב ותמיד זמין גם בזמן הקורס וגם אחריו. ברגע שנכנסת למכינה אתה כבר חלק מהמשפחה של ארכיג'וב.

אני ממליץ בחום על המכינה. אני הגעתי, עבדתי ויצאתי עם 2 תוצאות עיקריות:

1. שיפור ההתבטאות שלי והסתכלות על דברים מזוויות שונות, כולל ביצוע משימות בצורה טובה יותר

2. מצאתי כיוון למקצוע ואני חושב שמלכתחילה זו הייתה הסיבה העיקרית שלי להצטרפות למכינה.

עמיחי שיטרית

עשיתי מכינה מקוצרת בארכיג'וב ונהנתי מאוד, אני חושבת שהמכינה המקוצרת נתנה לי את כל הכלים שהייתי צריכה בזמן הנתון והקצר.
מעבר למה שלמדתי למבחני הקבלה, רכשתי פה מיומנויות נוספות שיעזרו לי בחיים כמו יכולת רישום, יכולת לבטא את עצמי על דף או בתלת מימד.
אני חושבת שהכיתה הקטנה והיחס האישי תרמו לי מאוד, היה זמן לבדיקת שיעורי הבית ולקבל חוות דעת מהמורה ומשאר התלמידים, מה שתרם מאוד להמשך עבודתי.

לסיכום, ארכיג'וב ענתה על הציפיות שלי ונתנה את מה שהייתי צריכה כדי להרחיב את כישורי.

דנה יקר

ברור שהייתי ממליצה לעבור מכינה בארכיג'וב סטודיו! בתור מישהי שממש לא הגיעה מתחום של אומנות ולא התעסקה בו מעולם אני ממליצה בחום לעבור מכינה בארכיג'וב סטודיו!.
במהלך המכינה הדבר הכי חשוב שרכשתי הוא ביטחון בעצמי! בזמן קצר למדתי טכניקות בציור, עיצוב וכדומה. למדתי לפתח את המחשבה שלי, את היצירתיות ואת הייחודיות. קיבלתי טיפים מעולים למבחני הקבלה ואני אקח אותם איתי גם לשנים הבאות בהן אלמד!
מה שלדעתי מייחד את הסטודיו הוא הכיתות הקטנות והתוכנית המסודרת שעברנו. בנוסף במכינה של ארכיג'וב סטודיו יש יחס חם ותמיד יש אל מי לפנות. אני באמת רוצה להודות מכל הלב לצוות הסטודיו שהיו שם ועזרו! תודה רבה.

א.ב.

הקורס תרם לי מאוד בצורת החשיבה ובפיתוח החשיבה שלי לכיוון הנכון.
למדתי להשתמש בחומרים שונים ולחבר אותם יחד.
והמרצה אילת נהדרת, תמיד עוזרת ותומכת!!

אינטה גוטמן

קוראים לי יעל אני בת 20 מראשון לציון ולפני בערך שנה החלטתי שאני רוצה ללמוד תקשורת חזותית או בשם הנפוץ יותר עיצוב גרפי.

הבעיה היחידה הייתה שהיכולות הגרפיות שלי שאפו לאפס. אבל החלטתי לא לתת לזה לעצור אותי והתחלתי לחפש מכינות. בדקתי הרבה מקומות הזמן היה קצר, ובשום מכינה לא מצאתי את המקום שלי. אחרי כמה שבועות של חיפושים שירלי התקשרה אלי. היא סיפרה לי בקצרה על המכינה.

בכל השיעורים הייתה אווירה כיפית, אנרגיות טובות ובאמת פשוט הרגישו את ההשקעה מהמורים. כולנו למדנו ביחד את אותם נושאים קיבלנו קצת מכל דבר, אדריכלות, עיצוב תעשייתי עיצוב גרפי, תולדות האומנות ורישום.

מכל התלמידים אני הייתי היחידה שהתעניינה בעיצוב גרפי אז לאחר השתפשפות בתחום פשוט קיבלתי מורה פרטית משלי. אני וצאלה ישבנו אחד על אחד וזה פשוט עזר לפתוח את הראש לכיוונים הנכונים.

אני לא יודעת איך הם הצליחו אבל אחרי השלושה חודשים האלה של עבודה אינטנסיבית שני שיעורים בשבוע והמון עבודה לבית הצלחתי להתקבל למקום שרציתי, המכון הטכנולוגי בחולון.

המכינה הזאת שונה מכל מקום אחר שבדקתי, אתה לא יוצא משם עם אותו סגנון מחשבה כמו שאר ה20 תלמידים בכיתה שלך אלא אתה מתפתח בכיוון שלך בקצב שמתאים לך ובהמון תמיכה והשקעה מהצוות.
תמיכה שנמשכה גם לאחר סוף המכינה באי מייל וטלפונים רק כדי לבדוק מה קורה. המכינה הכינה אותנו לכל סוגי המבחנים וראיונות שקיימים בבתי הספר לעיצוב ואדריכלות. עשינו הכל וכל אחד על פי הצרכים שלו לפי התחום ובתי הספר בהם בחר. בין אם זה דוגמא למבחן הפסיכוטכני ועד למקבץ שאלות שישאלו בראיון.

יכול להיות שאם הייתי הולכת למכינה אחרת גם הייתי מתקבלת אבל זה לא משנה. כי אני בטוחה שבשום מקום אחר לא הייתי מקבלת את אותו היחס כמו שקיבלתי בארכיג'וב – סטודיו. לא הייתי לומדת את כל מה שלמדתי שם ובטח לא בדרך שהם עשו את זה. אם הייתי צריכה לבחור עוד פעם אין לי ספק שהייתי בוחרת בארכיג'וב – סטודיו.

יעל (היום סטודנטית לתקשורת חזותית)

התחלתי להתעניין בתחום העיצוב ממש במקרה, מן חלום שפתאום חשבתי לנסות להגשים.
כשהתחלתי להתעניין במכינות ובלימודים הייתי נורא מבולבלת. חיפשתי מכינה שתתן לי טעימה מעולם העיצוב, שאוכל לדעת אם זה מתאים לי בכלל, שאתרשם מכל מקצוע ואדע לאיזה תחום נוטה ליבי.
לא מצאתי מקום שייתן לי את המגוון הזה מכל תחום בלי להחליט תוך כדי המכינה לאיזה מקצוע אני שייכת.
בארכיג'וב בהחלט הצליחו לתת לי את זה, כבר מפגישת הייעוץ שבאמת עזרה לי להבין אם זה מה שאני מחפשת ובאמת לכוון אותי ולהסביר לי מה אני הולכת לעבור.
בשבילי כל שיעור היה מן חוויה שונה, חדשה, מרתקת. פתאום מסתכלים על דברים מנקודת התבוננות אחרת, מעניינת ומסקרנת. לכל פרט יש חשיבות ולכל עבודה יש עוצמה.
תקופת המכינה בשבילי באמת הייתה חוויה מדהימה. יעל, המדריכה פשוט נתנה מעצמה מכל הלב בכל שיעור לכל תלמיד ותלמיד. נדהמתי מכמות ההשקעה והאכפתיות, היא גרמה לי לחשוב על דברים אחרת,
לשים לב לפרטים ולחפש משמעויות. היחס באמת מאוד אישי, הקבוצה מצומצמת ולכל אחד יש את המקום שלו והייחודיות שלו.
בארכיג'וב תמיד הייתה אווירה ביתית, חמה. יש אל מי לפנות בכל נושא, יש עם מי להתייעץ ולהתלבט גם בזמן המכינה וגם אחרי. ימי סימולציה שבאמת מכוונים אל המקום הספציפי שבו כל תלמיד שואף ללמוד והתערוכה שסיכמה את התקופה בצורה הכי יפה שאפשר. כל מה שעברתי בארכיג'וב ימשיך ללוות אותי תמיד.
למדתי המון, אם זה בשיעורי הרישום המרתקים שפתאום הצלחתי להעביר אל הדף דברים שלא חשבתי שאוכל, או בשיעורים בהם התמקדנו באחד ממקצועות העיצוב ולמדנו קצת להכיר אותו לעומק.
עם כל הרצאה ועם כל עבודה הצלחתי להוציא מעצמי יותר ולהפתיע את עצמי מחדש. יצאתי עם המון חשק למקצוע, עם עבודות יפות ועם כלים חשובים שישמשו אותי לכל אורך הדרך.

הילה

אני הגעתי למכינה בלי ידע באומנות/ ציור/ עיצוב.
המכינה עזרה לי לגבש את ההחלטה לבחור בלימודי אדריכלות ונתנה לי את הכלים להצליח בכך.
בלי שום קשר השיעורים היו מהנים מאוד וכך גם העבודה בבית שהיא עיקר העבודה.
העבודה במסגרת ביקורתית (מרצה ותלמידים) עוזרת מאוד ומפתחת את הכישורים האישיים.

קובי ליברמן

היה ממש נחמד ומעניין – תודה על התקופה המעניינת – מי יתן והיא תניב פירות!!! אני ממש שמח שהגעתי לכאן
נתאי

המכינה הייתה מאוד נעימה ובשעות נוחות מאוד. מלבד זאת, העובדה שיכולנו להעזר בחומרים שנמצאים בסטודיו מאוד הקלה עלי. הסטודיו דאג לאווירה נעימה: מוסיקת רקע, פינת קפה, הפסקות קטנות וניקיון ואסתטיות של המקום.
אך הנקודה שאני רוצה להתייחס אליה הכי הרבה היא היחס החם, הקשוב והזמין שקיבלתי מצוות ארכיג'וב.
אני רוצה להגיד תודה מיוחדת לצוות שהעשיר את הדמיון שלנו והידע שלנו בנושאים רבים. שיעורי הבית בהחלט עזרו לפתח קונספטים ענייניים ודמיון רחב יותר.

תודה רבה לכולם על הזמן שהקדשתם לנו

סופיה

    רוצים עוד מידע?

    מלאו את פרטי הטופס ונחזור אליכם בהקדם

    הנני מאשר לארכיג'וב סטודיו וארכיג'וב עסקים בע'מ לפנות אלי לצורך מתן מידע אודות הקורסים, מסלולי הלימוד, כולל שליחת חומר פרסומי בדואר אלקטרוני

    מרכז ארכיג'וב מרכז ארכיג'וב
    Archijob - כתת מחשבים Archijob - כתת מחשבים
    ארוע ארכיג'וב - ערב הרצאות ארוע ארכיג'וב - ערב הרצאות
    שיעור רישום שיעור רישום